piątek, 2 października 2015

Zielona herbata największy dar natury.


Napój młodości. Bomba antyoksydantów. Jakie jeszcze unikalne działanie skrywają herbaciane listki? Czy wiesz, że zielona herbata znajduje szerokie zastosowanie nie tylko jako napar do picia, ale także jako składnik kosmetyków pielęgnacyjnych? Dowiedz się co jeszcze kryje w sobie napar z zielonej herbaty.



Zielona herbata w profilaktyce zdrowotnej
Japończycy uważają, że regularnie picie zielonej herbaty ma pozytywny wpływ na leczenie ponad 60 różnych schorzeń. Silny wpływ na organizm człowieka zielona herbata zawdzięcza licznym minerałom i mikroelementom, a także polifenolom o intensywnym działaniu antyoksydacyjnym. Naukowcy potwierdzają, regularne picie naparu z zielonej herbaty zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca oraz schorzeń związanych z układem krążenia. Zielona herbata stymuluje układ pokarmowy, pobudzając produkcję soków trawiennych. Minimalizuje rozwój bakterii w żołądku i jelitach. Działa przeciwzapalnie. Regularne picie zielonej herbaty niweluje działanie wolnych rodników. Napar ten sprawdza się w profilaktyce chorób nowotworowych i Alzheimera, demencji.

 

Zielona herbata w kosmetologii
Zwiększa efektywność  procesu odchudzania. Napar z liści zielonej herbaty sprzyja samooczyszczaniu się organizmu. Stymuluje usuwanie toksyn i tłuszczu z organizmu dzięki oddziaływaniu na enzymy odpowiedzialne za gromadzenie tych substancji w tkankach. Jej ekstrakt dodany do kosmetyków działa przeciwzapalnie, antyseptycznie i odżywczo. Wykorzystany w kosmetykach do włosów doskonale oczyszcza i nawilża strukturę włosów. Obecny peelingach np. My Body Buddy do ciała i twarzy pobudza metabolizm, działa przeciwzapalnie. Okłady z torebek zielonej herbaty to niezawodny sposób na opuchliznę i cienie pod oczami. Zielona herbata zapewnia skórze młodzieńczy wygląd i promienność.


Zielona herbata - stymulant
Teina obecna w naparze zielonej herbaty działa pobudzająco na układ nerwowy. Z powodzeniem może zastąpić kubek z kawą. Ulega wolniejszemu procesowi rozkładu dzięki czemu długotrwale niweluje uczucie fizycznego i psychicznego zmęczenia. Ciekawostka - długo parzony napar z zielonej herbaty uspokaja i wycisza organizm. Jest idealnym rozwiązaniem na koniec dnia.


Pijecie zieloną herbatę czy może preferujecie kubek kawy?


6 komentarzy:

  1. Od lat piję zieloną herbatę. Zawsze rano by nabrać wigoru i energii. Nie wiedziałam, że można ją pić też wieczorem. Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam zieloną herbatę (z drugiego parzenia) wieczorem. Pozwala mi się wyciszyć i reguluje pracę jelit.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi zielona herbata pomogła, kiedy walczyłam z trądzikiem. Wybierałam kosmetyki z ekstraktem z zielonej herbaty w składzie. Nie wspomnę już o nałogowym piciu zielonej herbaty. Wyparła na dobre kawę z mojego menu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też parzę zieloną herbatę kilkakrotnie i ciągle odkrywam jej walory smakowe, no i zdrowotne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam zieloną herbatę. Wierzę, że będę wiecznie młoda dzięki niej :) heheszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam zieloną zimną zieloną herbatę zwłaszcza w upalne dni. Świetnie gasi pragnienie i ochładza organizm!

    OdpowiedzUsuń