poniedziałek, 2 listopada 2015

Pielęgnacja włosów. Maska vs odżywka.


Odwieczny dylemat niejednej kobiety. Popularność masek (będących skondensowaną formą odżywki) stale rośnie. Jednocześnie do głosu dochodzą sceptycy tej formy pielęgnacji, przestrzegając w myśl zasady: co za dużo to niezdrowo. Jak to jest z tymi maskami i odżywkami?  Jakie są zalety i wady obu form pielęgnacji. Co wybrać, by uzyskać optymalne rezultaty?




Wybierając kosmetyki do pielęgnacji włosów, należy kierować się przede wszystkim aktualną kondycją włosów, ich indywidualnymi potrzebami, a także naszymi oczekiwaniami. Pamiętajmy, że nie jest wcale tak ważne jakiego szamponu używamy. Jego zadanie to oczyszczenie włosów z zanieczyszczeń i pozostałości środków stylizujących oraz otworzenie łuski włosa. To co nałożymy następnie na głowę ma kluczowe znaczenie.


Odżywka do włosów
Jest najpopularniejszą formą nakładaną na włosy w celu ich odżywienia. Najczęstsza jej postać to konsystencja lekkiego balsamu. Odżywki działają głównie na powierzchni, wygładzają łuskę włosa oraz zapewniają wizualną poprawę kondycji włosów. Tylko nieznaczna część składników odżywczych wnika w strukturę włosa. Rezultatem jest krótkotrwały efekt działania oraz często niezadowalające rezultaty pielęgnacyjne. Odżywka ułatwia rozczesywanie włosów, dodaje blasku, zabezpiecza powierzchnię włosa przed uszkodzeniami. Formuła odżywki jest „lekka”, zawiera  stosunkowo niewielką ilość składników odżywczych, nie obciąża struktury włosów. Odżywki do włosów są często wybierane przez posiadaczki cienkich włosów lub panie borykające się z przetłuszczaniem fryzur. Są łatwe w użyciu. Odżywki spłukujemy po upływie 3-5 minut.


Maski do włosów
To produkty o staranie dobranych formułach, wysokim stężeniu składników aktywnych i zintensyfikowanej mocy działania. Skład odżywek wzbogacony jest o substancje odpowiedzialne  za dostarczenie składników w głąb struktury włosa. Maski to produkty, które skutecznie regenerują i odżywiają włosy. Odbudowują strukturę włosa i zapewniają nawilżenie i odżywienie wszystkich jego struktur. Rezultaty regularnego stosowania masek są długotrwałe i spektakularne. Sceptycy stosowania masek do włosów podkreślają, że ich skondensowany skład łatwo obciąża włosy i powoduje nieestetyczny wygląd. Jednak umiejętne stosowanie masek do włosów nie powoduje przeciążenia włosów. Więcej, możliwe jest nawet korzystanie z tego rodzaju kosmetyków codziennie. Wystarczy aplikować maskę na 2/3 długości włosa i delikatnie wmasować produkt. Pozostawić go na 3-5 minut, następnie spłukać. Od lat stosuję ten system i używam włącznie masek do włosów. Oczywiście staram się wybierać produkty wzbogacone w składniki, których działania jestem świadoma np. gdy borykałam się ze zniszczeniem i łamliwością sięgałam po kawiorową odbudowę Alterny. Gdy przesuszyłam włosy, nawilżenia dostarczała mi maska kokosowa My Body Buddy.


A jak jest u Was, 
używacie masek czy odżywek do włosów? 



8 komentarzy:

  1. Zdecydowanie maska! Dawniej żeby wzmocnić działanie odżywki trzymałam ją na włosach zbyt długo - na nic się to zdało. Moje włosy były tylko obciążone i tłuste. Moim ostatnim odkryciem są maski do włosów: prawdziwa moc dogłębnego odżywiania włosów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam grube włosy i od zawsze używam jedynie masek. Po zwykłych odżywkach nie mogłam rozczesać włosów. Dodatkowo kilka razy w miesiącu robie olejowanie olejkiem kokosowym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj zatem koniecznie kokosową maseczkę My Body Buddy. Jest naprawdę świetna :)

      Usuń
    2. Właśnie szukałam czegoś, co zastąpi mi olejowanie włosów, bo jednak za mocno obciąża moje włosy. Wypróbuję, skoro polecasz!

      Usuń
  3. Ja używałam przez długi czas odżywek i było ok. Ale gdy raz przesuszyły mi się włosy w wakacje to nic mi nie mogło pomóc. Do dziś mam problem z suchymi końcówkami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu jest ranking masek do włosów, może będzie dla kogoś pomocny :)
    http://health-partner.net/ranking-najlepszych-nawilzajacych-masek-do-wlosow/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wolę odżywki, za maskami nie przepadam, może też dlatego że nigdy odpowiedniej nie znalazłam. Apropo włosów to waśnie u nas pojawił się nowy post w tematyce włosowej, zapraszamy ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Zapraszam też do mnie: https://www.amart.pl/category/talerze-porcelanowe Może znajdziesz coś co Ci się spodoba, są tu naprawdę piękne rzeczy do domu :)

    OdpowiedzUsuń